سوالات متداول اورژانس حاد دو

چه زمانی پزشکان متخصص بیماران را ویزیت میکنند؟

پاسخ: درزمان ورود بیماران به بخش اورژانس پزشک طب اورژانس سریع بربالین بیماران حاضرشده ومعاینه میکنند وتاریخچه بیماری وی وعلت مراجعه را میپرسدودرمان راسریع باهمکاری پرستاران باتجربه وخبره شروع میکنندودرصورت نیاز به مشاوره با متخصص مسمومیتها تماس گرفته وایشان رادرجریان میگذارند تامتخصصین مسمومیتها دراسرع وقت برای ویزیت بیماران مسمومیت دربخش حضور بهم رسانند.

چه زمانی شستشوی معده در مسمومیت انجام میشود؟

پاسخ: اگر نیم ساعت تا یک ساعت بعداز مصرف دارو به صورت خوراکی  به بیمارستان مراجعه شوددرصورت صلاحدید پزشک براساس نوع مسمومیت شستشوی معده انجام میشود درغیر اینصورت شستشو انجام نخواهد شد.

چه کسانی میتوانند بیمار راترخیص کنند؟

پاسخ: بعداز آماده شدن جواب آزمایشات وبهترشدن وضعیت بیمار وبهبودی کامل ورفع کامل مسمومیت (علایم حیاتی نرمال وپایداروهوشیاری کامل بیمار واطمینان کامل از شرایط خودمراقبتی دربیماران  )پزشک معالج بیمارراترخیص میکند.ولی اگر بیمار از نظر پزشک معالج ترخیص نبودوخودش یا همراه وی قصد ترخیص بارضایت شخصی را داشتند باید مشاور حقوقی بیمارستان شرایط بیمار وهمراه را چک کنند ونظر خودشان را بیان کنند که آیا بیمار میتواند ترخیص شود یا خیر؟وبراساس قوانین حقوقی -قضایی تصمیم گیری شود.

رژیم غذایی مناسب بیماران مسمومیت چیست؟

پاسخ: دربیمارستان کارشناسان تغذیه بیماران را ویزیت میکنند وباتوجه به نوع مسمومیت وسابقه بیماری بیمارآموزش مصرف میوه جات وسبزیجات و دم نوشهاوعرقیجات تصفیه کننده کلیه وکبد واندامهای حیاتی بدن را میدهند وفرم آموزش تغذیه تحویل بیماران وهمراهان میگردد.

بعداز ترخیص از سرویس مسمومیت جهت پیگیری درمان به کدام درمانگاه مراجعه کنند؟

پاسخ: بیماران میتوانند به بیمارستان شهید رجایی ویا درمانگاه شهید مطهری واحد پزشکی قانونی مراجعه کنندتامتخصصین مسمومیتها ایشان را ویزیت مجدد کنند ودرصورت لزوم داروی مورد نیاز را تجویز کنند.(البته بایستی بیماران قبل از مراجعه به درمانگاه پزشکی قانونی آزمایشاتی که زمان ترخیص به ایشان آموزش داده شده انجام دهند وجواب را باخود ببرند.)

آیا روند درمان و ترخیص درمورد بیماران بدون بیمه وبلاصاحب بابقیه بیماران متفاوت است؟

پاسخ: درزمان مراجعه این بیماران ،ایشان بعنوان بیمارآسیب پذیربه مددکار اجتماعی معرفی میشوندومددکار باپرسش از آنها اطلاعات شناسنامه ای وبیمه ای و...بدست می آوردودرواقع خدمات مددکاری برای بیماران دراسرع وقت انجام میشود(مثل ثبت بیمه واطلاعات ضروری و...)تازمان ترخیص بیمار نگران مشکل حسابداری نباشد.لازم به ذکراست اززمان مراجعه به بیمارستان تمام اقدامات درمانی و تشخیصی که برای بقیه بیماران انجام میشود بدون کم وکسر برای ایشان هم انجام میشود وهیچ جای نگرانی نیست.

دربدو ورود اشیاءگران قیمت وتلفن همراه وکارت بانکی و وجه نقد را کجا میتوانند نگهداری کنند؟

پاسخ: براساس قوانین مصوب بیمارستان مسئول بخش با مسئول انتظامات تماس میگیردوبعداز نوشتن صورتجلسه تحویل ایشان(مسئول انتظامات) میگرددکه تازمان ترخیص بیمار در کمد مخصوص رمزدار واحد انتظامات نگهداری شود.البته اگرباارائه کارت شناسایی معتبر مشخص شود همراه بیمار از بستگان درجه یک مورد اعتماد بیمار میباشد میتواند پس از صورتجلسه اموال وی را تحویل بگیرد واز بخش خارج کند.(لازم به ذکر است فرم اموالی پرونده که مورد تایید مشاور حقوقی بیمارستان میباشدبایستی توسط بیمار یا همراه وهمچنین پرستار وی تکمیل گرددواثرانگشت وامضا داشته باشدودرنهایت ضمیمه پرونده گردد.)