آیین عزاداری یادبود حضرت علی اصغر (ع )در شب هفتم محرم
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) با مراسم ویژه هفتم محرم و یادبود یتیم کربلا، با حضور آیتالله دژکام، امام جمعه شیراز،مدیریت بیمارستان ،خیرین راه سلامت و کادر درمان در فضای معنوی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)،در راستای بزرگداشت ایام عزاداری محرم و تبیین ارزشهای معنوی، بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در تاریخ سی ویکم خرداد همزمان با شب هفت محرم مراسمی در بیمارستان برگزار کرد . در این مراسم،" آیتالله دژکام" امام جمعه شیراز، حضور داشتند و در سخنرانی خود به بررسی جایگاه معنوی و حوادث کربلا و تاثیر آن بر زندگی امروز پرداختند.
"آیتالله دژکام "امام جمعه شیراز ،در سخنرانی خود ضمن تجلیل از تلاشهای کادر درمان در مسیر خدمت به خلق، بر اهمیت حفظ آرامش روحی و معنوی در محیطهای درمانی ،در دفاع از ارزشهای انسانی و معنوی ارائه نمودند. این برنامه با حضور گسترده کارکنان بخشهای مختلف بیمارستان و در فضایی بسیار معنوی در حیاط بیمارستان برگزار گردید. با مداحی و نوحه خواندن در ستایش یتیم کربلا، با استقبال گسترده کارکنان روبرو شد. برگزاری این آیین، علاوه بر تقویت باورهای مذهبی، موجب انسجام بیشتر کادر درمان و ایجاد فضایی آرامشبخش در محیط بیمارستان گردید. این مراسم که با حضور مدیریت بیمارستان، جمعی از خیرین ،کادر درمان، بخشهای اداری و پرستاری وهمراه بیماران برگزار شد، با قرائت آیاتی از قرآن کریم و مداحی آغاز گردید. حضور امام جمعه شیراز در این مرکز درمانی، علاوه بر تقویت پیوندهای معنوی، پیامآور توجه ایشان به نیازهای روحی و معنوی جامعه و کادر سلامت بود. در پایان، فضای بیمارستان با معطر شدن به یاد امام حسین (ع) و یتیم کربلا، آرامش و معنویت خاصی را به همراه داشت.
هفتم محرم، روزی است که اشکها در سوگ یتیم کربلا جاری میشود؛ این معنا در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) نیز با برگزاری مراسم سوگواری ویژه، با حضور پرشور کادر درمان و مدیریت، لمس شد. آیتالله دژکام، امام جمعه شیراز در سخنانی تاثیرگذار، به بررسی عظمت صبر و ایثار در واقعه کربلا پرداختند./روستایی
./پایان خبر
نظر دهید